I. Úvodní ustanovení
1.1 Tento Reklamační řád (dále jen „reklamační řád“) upravuje způsob a podmínky reklamace vad zboží zakoupeného spotřebitelem prostřednictvím on-line obchodu iVraky od naší společnosti:
DCX Repas s.r.o., se sídlem Ostravská 49, 73925 Sviadnov, IČ: 19288026,
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Ostravě, oddíl C, vložka 79515, a užije se v případě uplatňování práv z vadného plnění z kupní smlouvy uzavřené mezi společností DCX Repas s.r.o., jako prodávající na straně jedné (dále jen „Prodávající“) a fyzickou či právnickou osobou (dále jen „Kupující“) na straně druhé, jejímž předmětem je prodej použitého/použitých náhradního/náhradních autodílu/autodílů (dále jen „Zboží“). Kupujícím může být podnikatel nebo spotřebitel.
1.2 Spotřebitelem se rozumí osoba, která při uzavírání a plnění kupní smlouvy jedná mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání (dále jen „Spotřebitel“).
1.3 Podnikatelem se rozumí osoba, která samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku (dále jen „Podnikatel“).
1.4 Vzhledem k tomu, že předmětem kupní smlouvy mezi Prodávajícím a Kupujícím je použité Zboží, neodpovídá Prodávající Kupujícímu za vady:
a) odpovídající míře používání nebo opotřebení, které mělo Zboží při převzetí Kupujícím,
b) o kterých Kupující v době uzavření kupní smlouvy věděl, nebo musel vědět,
c) na které byl Prodávajícím upozorněn,
d) pro které bylo Zboží prodáváno za nižší cenu,
e) které způsobil sám Kupující,
f) vzniklé po přechodu nebezpečí škody na Zboží z Prodávajícího na Kupujícího.
1.5 Prodávající rovněž neodpovídá Kupujícímu za vady Zboží vzniklé:
- neodbornou instalací, zacházením, či obsluhou,
- zanedbáním péče o Zboží,
- změnou parametrů Zboží,
- úpravou Zboží (nátěry, ohýbání, tunning atd.), vznikla-li vada v důsledku této úpravy.
II. Reklamační řízení
2.1 Kupující je povinen při dodání Zboží překontroloval spolu s dopravcem stav zásilky (počet balíků, neporušenost vnějšího obalu atp.) podle přiloženého přepravního listu. Kupující je povinen odmítnout převzetí zásilky, která není ve shodě s kupní smlouvou, s tím, že zásilka je např. neúplná a/nebo poškozená. Pokud přesto Kupující takto poškozenou zásilku od dopravce převezme, je povinen poškození uvést v předávacím protokolu dopravce a sepsat s ním škodní protokol. Neúplnou nebo poškozenou zásilku je Kupující povinen bezodkladně oznámit Prodávajícímu některým ze způsobů uvedených v odst. 2.3 tohoto Reklamačního řádu a současně je povinen
bezodkladně doručit Prodávajícímu i škodní protokol sepsaný s dopravcem. K pozdějšímu uplatnění zjevných vad zásilky nebude Prodávajícím přihlíženo.
2.2 Kupující je rovněž povinen bezodkladně po převzetí Zboží provést kontrolu jeho vlastností, a
případné zjištěné vady Zboží je povinen bezodkladně uplatnit u Prodávajícího některým ze způsobů dle odst. 2.3 Reklamačního řádu.
2.3 Kupující je oprávněn uplatnit právo z vadného plnění osobně v provozovně Prodávajícího, vyplněním formuláře na adrese www.ivraky.cz/reklamace nebo písemně dopisem zaslaným na adresu Prodávajícího: DCX Repas s.r.o., se sídlem Ostravská 49, 73925 Sviadnov.
2.4 Kupující je povinen při uplatňování práva z vadného plnění uvést své jméno a příjmení (případně obchodní firmu), kontaktní tel. číslo a emailovou adresu, podrobný popis reklamované vady, tj. zejména podrobně popsat, jak se vada projevuje, požadovaný způsob vyřízení reklamace a přidat kopii daňového dokladu o nákupu reklamovaného(-ých) náhradního(-ích) dílu(-ů) a fotodokumentaci reklamované vady.
2.5 Po uplatnění reklamace bude Kupující ohledně dalšího postupu řešení reklamace, a to včetně případné výzvy k předání reklamovaného Zboží, informován reklamačním technikem Prodávajícího. Kupující bude kontaktován telefonicky nebo e-mailem dle údajů uvedených při uplatnění reklamace.
2.6 Kupující je povinen do 3 dnů od výzvy k poskytnutí Zboží za účelem posouzení vady, doručit reklamované Zboží Prodávajícímu na adresu DCX Repas s.r.o., se sídlem Ostravská 49, 73925 Sviadnov a to za splnění těchto podmínek:
a) Zboží musí být řádně zabaleno, tak aby nedošlo k jeho poškození při přepravě,
b) Zboží nesmí být Kupujícím (či na jeho objednávku) nijak upraveno,
c) Zboží musí být kompletní, jak jej Kupující převzal od Prodávajícího či dopravce, včetně všech součástí, příslušenství, návodu atd., a s originálem dokladu o koupi Zboží,
d) Zboží by mělo být zasláno doporučeně a pojištěné (Prodávající neodpovídá za ztrátu nebo poškození zásilky během přepravy),
e) Zboží nesmí být Kupujícím zasláno Prodávajícímu na dobírku; takto zaslané Zboží nebude Prodávajícím od přepravce převzato; náklady na přepravu mohou být ze strany Prodávajícího proplaceny až v případě kladného vyřízení reklamace; Zboží je možné doručit po předchozí dohodě s Prodávajícím také osobně.
2.7 Reklamační technik rozhodne o reklamaci provedené Spotřebitelem ihned, ve složitějších případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává přiměřená doba potřebná k odbornému posouzení vady.
2.8 Reklamace provedená Spotřebitelem bude vyřízena nejpozději do třiceti (30) kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace Spotřebitelem u Prodávajícího. Jestliže není Prodávající schopen tuto lhůtu dodržet (např. z důvodu zvlášť složité opravy, či z důvodu prodlení s dodáním náhradních dílů apod.), informuje reklamační technik Spotřebitele ještě před uplynutím této reklamační lhůty, a dohodne se Spotřebitelem prodloužení lhůty pro vyřízení reklamace.
2.9 Prodávající vydá Spotřebiteli písemné potvrzení o tom, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem a jaký způsob vyřízení reklamace je požadován.
2.10 Postup dle odstavce 2.7 až 2.9 tohoto článku se užije pouze v případě, že Kupující je Spotřebitel.
III. Vyřízení reklamace
3.1 Je-li Kupující Spotřebitel a je-li Prodávající odpovědný za vadu Zboží, náleží Spotřebiteli, jakožto kupujícímu práva z vadného plnění dle ustanovení § 2169 a 2171 zákona č. 89/2012 Sb. občanského zákoníku. Je-li Kupující Podnikatelem a je-li Prodávající odpovědný za vadu Zboží, náleží Podnikateli, jakožto kupujícímu práva z vadného plnění dle ustanovení § 2106 a 2107 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku.
3.2 Vyřízením reklamace se rozumí ukončení reklamačního řízení některým z následujících způsobů:
a) odstraněním vady Zboží opravou,
b) výměnou Zboží, je-li to možné vhledem k tomu, že je prodáváno použité Zboží,
c) poskytnutím přiměřené slevy z kupní ceny Zboží,
d) vrácením kupní ceny Zboží,
e) odůvodněným zamítnutím reklamace.
3.3 Reklamace může být Prodávajícím zamítnuta z těchto důvodů:
a) má-li reklamované Zboží vadu, za kterou Prodávající dle zákona, nebo dle kupní smlouvy neodpovídá (viz také odst. 1.4 a 1.5 Reklamačního řádu),
b) v případě, že je reklamováno běžné opotřebení Zboží způsobené jeho užíváním,
c) pokud nebyla reklamace uplatněna v souladu s tímto Reklamačním řádem a kupní smlouvou, a/nebo v souladu se zákonem,
d) pokud Kupující neposkytl Prodávajícímu potřebnou součinnost k vyřízení reklamace ve stanovené lhůtě (zejména nepředložil-li Kupující Prodávajícímu reklamované Zboží),
e) pokud je reklamované Zboží neúplné, a/nebo poškozené či upravené Kupujícím.
3.4 O vyřízení reklamace bude Kupující Prodávajícím informován, a to písemně, telefonicky nebo emailem. Prodávající vydá Spotřebiteli i potvrzení o způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, případně odůvodnění zamítnutí reklamace. Pokud bylo Zboží zasláno Prodávajícímu přepravní službou, je Prodávající oprávněn po vyřízení reklamace zaslat Zboží zpět na adresu Kupujícího a to na náklady Kupujícího.
3.5 V případě nevyzvednutí reklamovaného Zboží do jednoho měsíce od oznámení o vyřízení reklamace je Prodávající oprávněn účtovat při výdeji Zboží částku za jeho uskladnění, a to ve výši 10,-- Kč za každý den prodlení s vyzvednutím Zboží.
3.6 Při výdeji Zboží po vyřízení reklamace je Kupující povinen prokázat svoji totožnost občanským průkazem nebo platným cestovním pasem. Osoba odlišná od Kupujícího je oprávněna vyzvednout Zboží pouze na základě plné moci udělené Kupujícím s úředně ověřenými podpisy Kupujícího a zmocněnce.
IV. Závěrečná ustanovení
4.1 Případné spory mezi Prodávajícím a Kupujícím lze řešit rovněž mimosoudní cestou. Pro takový případ Prodávající Spotřebitele informuje o možnosti obrátit se svým návrhem na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu na orgán mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce. Bližší informace jsou dostupné na internetových stránkách http://www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/mimosoudni-reseni-spotrebitelskychsporu-adr/. Reklamační řád žádným způsobem tuto možnost nevylučuje.
4.2 Tento Reklamační řád je platný od 1. 1. 2022